2004.09.20
Ženevoje – dvi karštos "Volkswagen” naujienos

Kovo 6 dieną duris atvėrė tarptautinis Ženevos automobilių salonas. Kasmet Šveicarijos sostinėje rengiama automobilių paroda pelno nemenką tiek automobilių gamintojų, tiek besidominčių jais lankytojų dėmesį. Suprantama, Ženevos paroda – pirmoji metų pradžioje iš automobilinių parodų rengiamų Senajame kontinente, kurią aplankius galima susidaryti nuomonę apie tų metų madas ir automobilizmo tendencijas.

Kaip jau įprasta, deramą vietą šioje parodoje užima “Volkswagen” automobilių gamintojų ekspozicija, kurioje lankytojų dėmesį be abejo patrauks ir dvi karščiausios naujienos – Touran ir Multivan.

 

“Volkswagen Touran” – mobiliems žmonėms

Daugelį gal ir stebino toks faktas, kad vienas didžiausių automobilių gamintojų iki šiol neturėjo ką pasiūlyti kompaktinių minivenų klasėje, kur deramą vietą jau spėjo pelnyti Opel Zafira, Renault Scenic bei kiti modeliai. Pagaliau ši spraga užpildyta. Ženevos automobilių salone – ką tik nuriedėjęs nuo konvejerio kompaktinis minivenas Volkswagen Touran, kuriam jau dabar prognozuojama puiki ateitis ir kuris neabejotinai taps rimtu daugelio konkurentų varžovu.

Volkswagen Touran sukurtas naujojo, penktos kartos Golf bazėje. Naujasis Touran yra manevringas ir skirtas mėgstantiems keliauti mobiliems žmonėms. Jis nepamainomas tiek mieste, tiek ilgesnėse užmiesčio kelionėse. Juo galima patogiai važiuoti penkiese, o reikalui esant ir septyniese.

Taigi, šiais parametrais Volkswagen Touran niekuo nenusileidžia Opel Zafirai, o Renault Scenic ir lenkia. Penkiaviečio Touran, kai salone lieka tik vairuotojo ir šalia jo sėdinčio keleivio sėdynė, bagažo tūris yra maksimalios 1989 litrų talpos, o su dviem sėdynėmis vidurinėje eilėje šie parametrai sumažėja iki 1913 litrų.

Tačiau tikrąjį automobilio dydį bene geriausiai nusako pagrindiniai jo parametrai : ilgis 4391mm., plotis – 1794 mm. ir aukštis – 1652 mm.

Automobilio salonas įrengtas su būdinga “Volkswagen” gamintojams precizika, panaudojus geros kokybės medžiagas. Dizainas nekrenta į akį, tačiau pasižymi funkcionalumu bei praktiškumu. Stebina vien 39 didesnės ar mažesnės daiktadėžės, kai kurios panašios į tikras slėptuves ir tinkančios, regis, visiems gyvenimo atvejams.

Automobilio išorė irgi nėra avangardinė, veikiau išlaikiusi ar vykusiai atkartojusi kai kurias šios markės automobiliams būdingas linijas bei bruožus, vien iš kurių nesuklysdamas pasakysi, jog naujasis Touran – tikras “Volkswagen” šeimos narys. Solidumo bei masyvumo automobiliui teikia ir 16 colių dydžio ratai.

Net bazinės įrangos modelyje pirkėjas ras ir centrinį užraktą, ir elektra valdomus langus, ir įmontuotą radijo imtuvą su CD grotuvu. Aktyvaus bei pasyvaus saugumo įrangos sąraše – ESP sistema su joje integruotomis ABS, EDS ir ASR, šešios oro saugos pagalvės, visos sėdimos vietos aprūpintos tritaškiais saugos diržais.

Į dabar išleidžiamus Volkswagen Touran automobilius montuojami du dyzeliniai ir vienas benzininis variklis. Bent jau pradžioje pirkėjų akys mieliau krypsta į kituose “Volkswagen” modeliuose montuotą ir vairuotojų lūkesčių nenuvylusį 1,9 litro 4 cilindrų TDI variklį, išvystantį 100 AG. Jis ne tik itin ekonomiškas, 100 kilometrų kelio naudojantis tik 5,9 litro dyzelino, bet ir pakankamai elastingas, 100km/val. greitį pasiekiantis jau po 13,5 sekundės. Volkswagen Touran, kurio ratus suka toks variklis, gali važiuoti maksimaliu 177 km/h greičiu.

Benzininis 1,6 litro darbo tūrio FSI 115 AG ir 2,0 litro darbo tūrio 16 vožtuvų 136 AG TDI varikliai – nauja pakopa, atitinkanti griežtus Euro 4 reikalavimus. Benzininis variklis irgi labai ekonomiškas – 100 km. kelio sudeginantis tik 7,4 litro benzino, o dyzelinio jėgos agregato sąnaudos tam pačiam nuotoliui – 6 litrai degalų. Automobilis, kurio ratus suka benzininis variklis, 100 km/h greitį pasiekia per 11,9 sek. ir gali važiuoti maksimaliu 186 km/h greičiu, o TDI jėgos agregato analogiški parametrai dar įspūdingesni - 10,6 sek. ir 197 km/h.

Visi varikliai kol kas komplektuojami su penkių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis. Jau antrajame pusmetyje variklių gamą papildys dviejų litrų darbo tūrio FSI benzininis variklis, išvystantis 150 AG. Kartu su šiuo varikliu bus montuojamos ir šešių laipsnių mechaninės pavarų dėžės bei tiek pat laipsnių turinčios automatinės (“Tiptronic”) transmisijos.

Taigi, “Volkswagen” gamintojai, gal kiek per vėlai į naujų automobilių rinką atėję su kompaktiniu vienatūriu, metė rimtą iššūkį konkurentams.


 

Volkswagen Multivan – erdvus kelionių laivas

Patogūs, erdvūs Multivan vienatūriai – nepakeičiami tolimesnių kelionių, šeimyninių iškylų į gamtą, tolimesnį ar artimesnį užsienį palydovai.

Tokių automobilių poreikį vakariečiai pajuto tuojau po karo. Tai buvo kažkas nepaprasto – kartu ir namai ant ratų, kuriuose bėdai prispyrus galima ir pernakvoti, ir pailsėjus vėl keliauti. Tai ne maršrutinis autobusas. Kur užsimanęs gali sustoti, neskubėdamas apsidairyti, ir vėl leistis į kelionę kada panorėjęs.

“Volkswagen” gamintojai Ženevoje pristato jau trečios kartos Multivan automobilį – didžiausią vienatūrių segmente.

Multivan iš kitų panašios paskirties automobilių išsiskiria ne tik įspūdingu aukščiu. Jo salonas apjungia intensyvų erdvės pojūtį su daugiapusiškomis įrangos panaudojimo variacijomis. Vairuotojo ir keleivio krėslai – lengvai transformuojami, su patogiomis atramomis iš abiejų pusių.

Antrosios eilės sėdynės pagal poreikius gali būti sukiojamos, jas galima užfiksuoti pusiau vertikalioje, gulėjimui skirtoje padėtyje. Prie visų sėdimų vietų įrengti tritaškiai saugos diržai. Atloštus krėslus bei stalelius galima lengvai užfiksuoti norimoje patogiausioje padėtyje. Tai atveria platų vienatūrio panaudojimo spektrą ne tik ilgesnėms kelionėms, bet ir verslo reikalams.

Be serijinės įrangos sąraše esančių vairuotojo ir keleivių oro saugos pagalvių Multivan – pirmojo iš vienatūrių - salone įtaisytos saugos oro pagalvės galvai.

Plati ir variklių pasirinkimo galimybė. Naujajame Volkswagen Multivan montuojami benzininiai 115 arba 230 AG išvystantys varikliai, o taip pat dyzeliniai, kurių pajėgumo spektras – nuo 130 iki 174 AG. Jeigu automobilio ratus suka 5 arba 6 cilindrų variklis, jie komplektuojami su šešių laipsnių mechaninėmis arba automatinėmis pavarų dėžėmis.

Išskirtines Multivan važiavimo savybes, visų pirma palyginti aukštos transporto priemonės stabilumą posūkiuose, sąlygoja naujos sustandintų kėbulų gamybos technologijos ir važiuoklės naujovės – priekyje “McPherson” tipo pakaba ir mini bloko lingės.

Serijinės įrangos sąraše – keturių kanalų ABS ir ASR. Elektroninio stabilumo programa (ESP) montuojama Multivan versijoje su galingiausiu 174 AG varikliu. Dar viena naujiena - į salono vidų patenkantis oras yra filtruojamas.

Anksčiau neretas Multivan keleivis, ypač ilgesnėje kelionėje neretai skųsdavosi, jog sunkoka tarpusavyje susikalbėti sėdintiems pirmoje ir paskutinėje eilėse. Naujajame Multivan salono lubose įtaisyti 6 mikrofonai ir garsiakalbis absoliučiai visiems teikia malonaus bendravimo galimybę nekeliant balso. Ir žingeidžiam vairuotojui nebereikia blaškytis bei sukiotis atgal, norint suprasti apie ką kalbama salono gale.