2004.09.20
“Volkswagen Polo” – ekonomiškiausias benzininis automobilis

Kovo 1 d. Nidoje finišavo saugaus eismo ir ekologijos žygis “EKO 2003”, kurį pagal tradiciją rengia viešoji įstaiga “Promosportas”. Kaip ir pernai, varžybų pagrindiniu rėmėju tapo SPAB “Stumbras”, pateikusi žygiui ekologiškus degalus, maišytus su bendrovės gaminamu etanoliu.

Šiemet šį žygį pradėjo 11 ekipažų, pasiryžusių įrodyti, kad jų valdomi automobiliai atitinka vis griežtesnius ekologinius reikalavimus, mažiau teršia aplinką ir su mažesnėmis kuro sąnaudomis gali įveikti vis didesnius atstumus. Dar didesnį susidomėjimą žygiu kėlė ir tas faktas, kad pirmą kartą agentūra “Factum” buvo pasišovusi varžybų rezultatus atskirose automobilių klasėse užregistruoti kaip Lietuvos rekordus.

Varžytasi penkiose automobilių klasėse. A klasei priskirti benzininiai automobiliai, kurių variklių darbo tūris – iki 1300 cm3. B klasę sudarė irgi benzininiai automobiliai, kurių variklių darbo tūris nuo 1300 iki 1600 cm3. F klasėi priskirti automobiliai, kurių ratus suko iki 1600 cm3 turbodyzeliai, o G – turbodyzeliai nuo 1600 cm3. Tik vieno GAZ 32213-511 automobilio įgula dalyvavo H klasės, kuriai varžybų rengėjai priskyrė mikroautobusus, kurių maksimalus svoris neviršija 3500 kg, įskaitoje.

Šiame žygyje dalyvavo du Volkswagen Polo automobiliai. Su dyzeliniu varikliu jį pristatė “Moller auto” (ekipažas Algirdas Skrebiškis ir Linas Barščevičius) , o su benzininiu varikliu – “Volkswagen Lietuva” komandos. Pastarąjį vairavo Renaldas Gabartas ir Audrius Gelžinis.

Kaip ir reikėjo tikėtis, įspūdingiausią rezultatą šiame žygyje pasiekė “Vilniaus Audi centro” komanda Vitoldas Milius ir Rimantas Kvedaravičius, važiavę su dyzeliniu trijų cilindrų Audi A2 automobiliu. 393,9 kilometro trasą šis ekipažas įveikė sunaudojęs tik 10,75 litro degalų. Nesunku paskaičiuoti, kad V.Milius ir R.Kvedaravičius su taupiuoju Audi A2 100 kilometrų kelio sudegino tik 2,73 litro degalų. Tai naujas Lietuvos rekordas. Nenuostabu, kad šis ekipažas iškovojo pirmąją vietą tiek absoliučioje įskaitoje, tiek savo klasėje.

Maloniai nustebino mažojo Polo itin taupus benzininis 1200 cm3 darbo tūrio motoras. R.Gabartui ir A.Gelžiniui 100 km kelio vidutiniškai teprireikė tik 3,42 litro benzino. Tai tiesiog fenomenalus rezultatas, kurio dėka šis ekipažas laimėjo pergalę benzininių automobilių klasėje, bei užėmė aukštą penktąją vietą absoliučioje įskaitoje. Polo su turbodyzeliniu varikliu 100 kilometrų kelio sunaudojo 3,41 litro degalų. Pagal šiuos parametrus A.Skrebiškis bei L.Barščevičius liko ketvirti absoliučioje įskaitoje ir treti savo klasėje.

G klasėje varžovų neturėjo “Autodinos ECO Team” komanda Mindaugas Boguševičius bei Tomas Klosinskis, važiavę Opel Astra Eco , kurios ratus suko 1700 cm3 darbo tūrio turbodyzelis. Jiems atiteko antroji vieta absoliučioje klasėje. Jų automobilis 100 km kelio sudegino 3,24 litro degalų. Treti su Citroen C3 liko UAB “Veho” pirmoji komanda Valdas Juozas Vilūnas ir Renata Odinienė, kurių vairuotas automobilis tam pačiam atstumui sunaudojo vos 30 gramų degalų daugiau.