2004.09.20
“Volkswagen” variklis pripažintas geriausiu

“Volkswagen” gamintojų stovykloje nemenka šventė: jų gaminamas V10 TDI 230 kW/313 AG variklis, kuris montuojamas į naujuosius “Volkswagen Phaeton” bei “Volkswagen Touareg” automobilius, pripažintas geriausiu per 4 litrus darbo tūrį turinčių motorų klasėje, o jo kūrėjai bei gamintojai įvertinti prestižine “Engine of the Year Award 2003” premija.

Tokį verdiktą paskelbė tarptautinė automobilizmo temomis rašančių žurnalistų komisija, kurios sudėtyje buvo 50 žurnalistų iš 22 šalių, atstovaujančių visus penkis kontinentus. Naujasis “Volkswagen” jėgos agregatas pranoko garbingus varžovus V8 ir V12 benzininius variklius, sukančius BMW, “Ferrari”, “Mercedes-Benz” ir “Porsche” ratus.

Naujasis 10 cilindrų 313 AG “Volkswagen” turbodyzelis su dviem turbokompresoriais jau esant 2000 aps./min. išvysto maksimalų 750 Nm sukimo momentą ir yra pats galingiausias iš serijinės gamybos automobiliuose montuojamų dyzelinių motorų. “Phaeton” su V10 TDI galėtų išvystyti apie 300 km/h maksimalų greitį, tačiau jo, kaip ir daugelio vokiškų automobilių, greitį iki 250 km/h riboja elektronika. “Volkswagen Touareg” visureigis su tokiu varikliu važiuoja maksimaliu 225 km/h greičiu, o 100 km/h greitį pasiekia jau po 7,8 sekundės. Lengvesniam “Phaeton”, kurio ratus suka V10 TDI variklis, įsibėgėti iki 100 km/h, prireikia tik 6,9 sekundės.

Šis vokiškas jėgos agregatas stebina ne tik puikiomis dinaminėmis savybėmis bei išvystoma galia, bet ir ekonomiškumu. Su tokiu varikliu “Volkswagen Phaeton” 100 kilometrų kelio vidutiniškai sudegina 11, 4 litro dyzelino, o “Touareg” – 12,2 litro. Šis faktorius tapo irgi nemenku argumentu įvertinant naująjį V10 TDI prestižine “Engine of the Year Award 2003” premija.