2004.09.20
"Touareg" - populiaresnis nei tikėtasi
Valstybinės įmonės “Regitra” duomenimis, praėjusiais metais Lietuvoje įregistruoti 8527 nauji automobiliai. Rinkos lyderio estafetę sėkmingai išlaikė “Volkswagen” markės automobiliai, kurių net 882 vienetai pernai papildė naujų šalies automobilių parką.

Iš 8527 naujų automobilių 2003 metais įregistruoti 323 visureigiai. Populiariausi buvo “Kia Sorento”, kurių per metus įregistruota 70. Korėjietiškiems “Kia Sorento” atiteko 21,7 proc. naujų visureigių rinkos. Antroje vietoje liko populiarūs japoniški “Toyota Land Cruiser”, kurių įregistruota 56 (17,3 proc. rinkos).

Tačiau vargu ar ką stebina toks lyderių dvejetas. Daug didesnis netikėtumas – trečioji rinkos debiutanto – “Volkswagen Touareg” – vieta. Šių vokiškų visureigių pernai įregistruota 41, jiems atiteko 12,7 proc. šalies visureigių rinkos. Taip pat negalima pamiršti, jog pirmuosius “Touareg” automobilius “Volkswagen” atstovai pirkėjams pasiūlė tik praėjusių metų balandį, kai konkurentai gamykloms jau buvo pateikę daugelį užsakymų.

Daug ką bylojantis faktas, jog viesulu į rinką įsiveržęs gana įžūlus debiutantas “Volkswagen Touareg” pagal automobilių registraciją pralenkė visus tris savo pagrindinius konkurentus – “Mercedes-Benz ML”, “BMW X5” bei “Volvo XC90” kartu sudėjus, kurių įregistruota atitinkamai 16, 13 ir 11.

Kur gi tokios sėkmės paslaptys?

Bendrovės “Moller Auto” generalinio direktoriaus Lino Karlavičiaus nuomone, pirkėjo šiandien neapgausi. Už tam tikrą kainą, kurią galimą investuoti į naują automobilį, jis renkasi kokybę ir komfortą, saugumą bei vairavimo malonumus. Visomis šiomis savybėmis yra apdovanotas ir vienas naujausių “Volkswagen” produktų – pirmasis koncerno istorijoje visureigis “Touareg”, per labai trumpą laiką jau spėjęs pelnyti pirkėjų pripažinimą ne tik Lietuvoje ar Europoje.

JAV leidžiamas autoritetingas žurnalas “Car and Driver” naująjį “Volkswagen Touareg V8” 2003 metų pabaigoje pripažino geriausiu prestižinių visureigių klasėje. Šio leidinio testuotojai kiekvienais metais išbando daugelį visuomenei patrauklių automobilių, tarp jų ir visureigių. Vien pernai “Car and Driver” pastangomis išbandyti bei visapusiškai įvertinti 25 visureigiai, kurie pagal savo specifiką bei paskirtį varžėsi 5 kategorijose. Prestižinių visureigių klasėje nugalėtoju pripažintas “Volkswagen Touareg V8”, aplenkęs konkurentus – ne tik ankstesnį šios kategorijos nugalėtoją “Land Rover”, bet ir “Range Rover”, “Lexus GX470” bei “Volvo XC90”. Todėl, L.Karlavičiaus nuomone, nieko stebėtino, jog ir Lietuvoje jau susidaro eilė norinčių įsigyti “Touareg”. Juolab, kad šis visureigis kol kas visiškai nedomina vagių.

“Iki šiol važinėjau “Jeep Grand Cherokee” visureigiu ir jo nepeikiau, - sako parduotuvių tinklo IKI prekybos skyriaus vadovas Tomas Kindurys. – Tačiau dabar, jo vairą iškeitęs į “Volkswagen Touareg”, prie senojo nenorėčiau sugrįžti. Džiaugiuosi pasirinkęs prabangiausią “Touareg” versiją. Važiuodamas šiuo visureigiu jaučiuosi tarsi sėdėčiau prabangiame limuzine. Žavi V10 turbodyzelinio variklio galia, jo dinamiškumas bei taupumas. Apie pravažumą irgi netenka daug kalbėti, vien ko verta jo reguliuojama pneumatinė pakaba. Tačiau bene labiausiai paperka automobilio stabilumas kelyje. Nepaisant kokia bebūtų jo danga, sniegas ar ledas, visureigis stovi tarsi “prikaltas”, nekeldamas pavojaus nei pačiam, nei kitiems eismo dalyviams”.

Panašios nuomonės ir AB “Ogmios centras” valdybos pirmininkas Arūnas Žemaitis, su naujuoju “Volkswagen Touareg” jau nuvažiavęs per 20 tūkstančių kilometrų. “Vairuojame automobilį pasikeisdami su žmona. Anksčiau ji jau buvo išbandžiusi ir “Mercedes-Benz ML”, ir “BMW X5”. Tačiau pasirinkome “Touareg” ir nesijaučiame suklydę. Paperka itin malonus jo jaukumas bei važiavimo malonumas. Nuvažiuojame iki Varšuvos, o atrodo, jog būtume nuriedėję ne ilgesnį kelią nei iš Vilniaus į Kauną”, - teigia A. Žemaitis.