2004.11.29
Naujosios “Volkswagen Bora” Lietuvoje laukiama kitų metų gale

2005 m. sausio 5 dieną duris atversiančioje Los Andželo (JAV) tarptautinėje automobilių parodoje debiutuos naujos kartos “Volkswagen Jetta”. Nors Europos rinkose “Jetta” logotipas išnyko kartu su 1997 metais modelio vardą pakeitusia “Bora”, tačiau Amerikos automobilių rinkose išliko geras tradicijas, su ilgaamžiškumo bei patikimumo sinonimais amerikiečiams siejamas “Volkswagen Jetta” vardas.

Kitų metų kovą naujoji “Volkswagen Jetta/Bora” bus pradėta pardavinėti JAV ir Kanadoje, o Europoje šis keturių durų limuzinas debiutuos tik kitų metų rugsėjo mėnesį. Lietuvoje – dar pora mėnesių vėliau, - ateinančių metų pabaigoje.

Automobilių žinovų nestebina JAV rinkose išlikęs “Jetta” vardas, nes būtent su juo siejamas ir “Volkswagen” automobilių įvaizdis. Neveltui “Jetta” modeliui tenka net 40 procentų visų JAV parduodamų “Volkswagen” automobilių, o nuo 1988 m. Amerikoje parduota daugiau nei 2,2 milijono automobilių su “Volkswagen” emblema. Šis skaičius iškalbingai byloja apie “Volkswagen” populiarumą. Kartu būtina pabrėžti, jog nė vienas europietiškas automobilis netapo amerikiečiams tokiu patraukliu, kaip “Jetta”.

Pirmosios ką tik pasirodžiusios naujojo modelio nuotraukos vaizdžiai iliustruoja, jog naujosios, penktosios kartos “Volkswagen Jetta” (Europoje – antrosios kartos “Volkswagen Bora”) bus visiškai naujas automobilis. Gerokai erdvesnis, patogesnis, dailesnis.

Jau dabar Amerikos automobilių specialistai išskiria naujosios “Jetta” sportiškumą bei stilingumą. Palyginus su pirmuoju JAV rinkoje pasirodžiusiu šio modelio automobiliu, išskirtines naujosios “Jetta” dinamiškumo savybes liudija ne tik visiškai naujas priekio dizainas, bet ir elektromechaninis vairo stiprintuvas, ESP sistema ir dar daug kitų faktorių.

Amerikos rinkai skirtos standartinės įrangos “Volkswagen Jetta” ratus suka net 110 kW (150 AG) benzininis variklis. Vietoje įprastos šešių laipsnių pavarų dėžės gali būti montuojamos Europoje plačiai paplitusios šešių laipsnių “Tiptronic” pavarų dėžės su sportiniu pavarų perjungimo režimu.

Be to, “Volkswagen” Amerikos rinkai kitais metais pasiūlys ir “Jetta” TDI versiją su DSG transmisija, turinčia dvidiskę sankabą. Ši koncepcija laikoma išties revoliucine inovacija, įkūnijančia mechaninės pavarų dėžės ir klasikinio “automato” gerąsias savybes bei privalumus.

Naujosios “Jetta” žymiai didesnė ir vidaus erdvė, ypač lyginant su pirmtaku, ir bagažinė.

Kurdami naująją “Jetta”, konstruktoriai bei inžinieriai itin daug dėmesio skyrė automobilio pasyviajam saugumui. Be kaip ir norma tapusių bei nieko nebestebinančių priekinių oro saugos pagalvių čia įmontuotos priekinės ir galinės šoninio smūgio oro saugos pagalvės bei priekinio smūgio jėgą sugeriantys pedalai.

Naujosios “Jetta”/”Bora” kėbulas pagamintas iš aukščiausios kokybės atsparaus plieno, naudojant lazerinį suvirinimą. Lyginant su pirmtaku, lazerinių suvirinimo siūlių ilgis padidėjo net 14 kartų, todėl neturi stebinti ir dviženkliais procentais padidėjęs statinis bei dinaminis kėbulo atsparumas.

Naujoji “Jetta” bus gaminama techniškai modernizuotoje “Volkswagen” gamykloje, esančioje Meksikos Pueblo mieste. Būtent ši aukštus kokybės standartus atitinkanti moderni gamykla yra laikoma “Volkswagen AG” koncerno automobilių gamybos įmonių lydere.