2011.01.28
Vizija tapo realybe arba Volkswagen „Formulė XL1“ - prototipas, naudojantis vos 0,9 l/100 km degalų!
  • XL1 pasaulinis debiutas Kataro automobilių parodoje
  • Dvivietis XL1, įkūnijęs artimo serijinei gamybai 1 litro automobilio viziją

Mobili ateitis - viena iš įdomiųjų šiuolaikinių temų. Čia iškyla pagrindinis klausimas - kiek galima mažinti automobilio energijos sąnaudas, jei visos tam pasiekti trukdančios kliūtys būtų pašalintos? Dabar jau yra atsakymas į šį klausimą ir Volkswagen jį pateikia naujojo XL1 pavidalu. Vidutinės degalų sąnaudos – tik 0,9 l/100 km. Joks kitas hibridinis automobilis, varomas elektros ir vidaus degimo variklių, negali pasigirti tokiu ekonomiškumu. Prototipas pristatomas pasauliui Kataro automobilių parodoje, veikiančioje sausio 26-29 dienomis.


Vienam tikslui


Stebint koncepcijos virsmą XL1 reprezentuoja trečiąją Volkswagen 1 litro automobilio evoliucijos stadiją. Atėjus naujam tūkstantmečiui, prof. dr. Ferdinandas Piëchas, kuris dabar eina Volkswagen AG valdybos pirmininko pareigas, suformulavo tokią viziją – pateikti rinkai tokį serijinį automobilį, kuris būtų praktiškas kasdien ir naudotų 1 litrą degalų 100 km. Naujuoju XL1 Volkswagen demonstruoja, kad šis tikslas yra ranka pasiekiamas.


Naujasis Volkswagen XL1 pasiekia 24 g/km CO emisijos rodiklį, nes turi lengvą konstrukciją (kėbulas su anglies pluošto detalėmis), labai mažą oro pasipriešinimo koeficientą (Cd 0,186) ir iš išorės įkraunamą hibridinę sistemą, kurią sudaro dviejų cilindrų TDI variklis (35 kW / 48 AG), elektros motoras (20 kW / 27 AG), 7 laipsnių dviejų sankabų pavarų dėžė (DSG) ir ličio jonų baterija. Rezultatas – naujasis Volkswagen XL1 pasižymi vos 0,9 l/100 km degalų sąnaudomis ir 24 g/km CO2 emisija. Kadangi tai įkraunamas iš išorinio elektros tinklo hibridinis automobilis, XL1 prototipas gali būti varomas vien elektros energija ir tokiu būdu įveikti iki 35 kilometrų atstumą į aplinką neišmesdamas nė gramo teršalų. Baterija gali būti įkraunama ir iš įprasto buitinio elektros tinklo kištuko pagalba. Jau įprasta, kad baterija kaupia energiją automobiliui lėtėjant, kuri vėliau maksimaliai išnaudojama greitėjant. Tokiu atveju elektros variklis veikia kaip elektros generatorius.


Nepaisant labai aukšto efektyvumo lygio, kūrėjai galėjo sukurti kėbulo formą, kuri būtų praktiška kasdien. Sėdynės išdėstytos įprastai šonu, o ne viena už kitos, kaip buvo pirmajame 1 litro automobilyje 2002 metais ir L1, pristatytame 2009-aisiais. Naujajame XL1 durys leidžia lengviau įlipti ir išlipti iš automobilio. Tolimesnis progresas pasiektas panaudojus polimerais sustiprintą anglies pluoštą (CFRP). Tai Formulės 1 automobilyje naudojama technologija.


Volkswagen taipogi dar kartą sėkmingai pasiekė žymų gamybos sąnaudų sumažinimą. Tai svarbus žingsnis pradedant ribotos serijos XL1 automobilių gamybą. Paminėtina, kad drauge su tiekėjais Volkswagen sukūrė ir užpatentavo naują CFRP gamybos sistemą, kuri žinoma aRTM procesas (angl. – advanced Resin Transfer Moulding; liet – pažangus dervos išliejimas atkartojant formą).